Ilmoituskanava

Kerää arvokasta tietoa yrityksesi toiminnasta – Ilmoituskanava on osa riskienhallintaa. Keskuskauppakamarin Ilmoituskanavan avulla yritykselläsi on mahdollisuus saada tietoa mahdollisista ongelmista varhaisessa vaiheessa ja puuttua niihin.

Palvelut

Whistleblowing-ilmoituskanava on osa vastuullista liiketoimintaa

Tutkimusten mukaan kestävään liiketoimintaan panostavat yritykset saavat kilpailijoihinsa nähden 5–15 vuoden etumatkan. Ilmoituskanava on osa yrityksen vastuullista toimintaa, jota niin henkilöstö, asiakkaat kuin sidosryhmätkin edellyttävät ja arvostavat.

Keskuskauppakamarin Ilmoituskanava-palvelun avulla organisaatiosi tarjoaa ilmoittajille anonyymin ja luotettavan väylän kertoa väärinkäytöksistä ja epäeettisestä toiminnasta varhaisessa vaiheessa. Puuttumalla väärinkäytöksiin ajoissa myös kustannukset epäkohtien korjaamisesta ovat alhaisemmat.

Selvityksemme mukaan tietoisuus Ilmoituskanavista on edelleen heikkoa. Tutustu Vasikointia vai välittämistä -selvitykseen tästä.

EU:n whistleblowing-direktiiviin pohjautuva ilmoittajien suojelua koskeva laki tulee velvoittamaan yritykset ja organisaatiot tarjoamaan anonyymin kanavan väärinkäytösepäilyjen ilmoittamiseen, jos organisaatiossa on vähintään 50 työntekijää.

Nyt on hyvä hetki hoitaa asia kuntoon ajoissa.

Keskuskauppakamarin Ilmoituskanavan avulla yrityksesi täyttää direktiivin vaatimukset ja tarjoaa työntekijöille ja muille ilmoittajille luotettavan ja helppokäyttöisen kanavan ilmoitusten tekemiseen. Tutustu palveluun ja varaa oma esittelyaikasi osoitteessa ilmoituskanava.fi.

”Koemme ilmoituskanavan tärkeäksi osaksi riskienhallintaa. Palvelu auttaa meitä havaitsemaan ja puuttumaan mahdollisiin väärinkäytöksiin ajoissa. Väärinkäytösepäilyjen tehokas käsittely auttaa suojelemaan yrityksen luotettavaa mainetta, joka on tärkeää jokaiselle brändille ja erityisesti pankille.”

Lakiasiainjohtaja Piia Vuoti, Alisa Pankki

Mirva Monti

Avainasiakaspäällikkö

+358 44 525 8050