Yritysten sosiaalinen vastuu – mitä, miksi, miten?

Ajankohta ja paikka

Alkaa
1.12.2022
Päättyy
1.12.2022
Verkkokoulutus

Keskuskauppakamari järjestää yritysten sosiaaliseen vastuuseen liittyviä koulutuksia, joissa opastetaan käytännönläheisesti sosiaalisen vastuun edistämiseen. Koulutus soveltuu kaikille yrityksille ja yhteisöille toimialaan tai kokoon katsomatta. Osallistujilta ei edellytetä erityistä vastuullisuusosaamista.

Koulutuksessa saat vastauksia muun muassa seuraaviin kysymyksiin:

– Mitä sosiaalinen vastuu ja ihmisoikeudet tarkoittavat yritystoiminnassa?
– Miksi sosiaalinen vastuu on yksi keskeinen yritystoiminnan menestystekijä tänä päivänä?
– Mitkä ovat sidosryhmien (työntekijät, asiakkaat, rahoittajat) vaatimukset tänä päivänä yrityksen sosiaalisen vastuun toteuttamiselle?
– Mitä lainsäädäntö ja erilaiset viitekehykset edellyttävät yrityksiltä?
– Mitkä ovat yritystoiminnan vaikutukset ihmisiin?
– Millaisia ihmisoikeusriskejä voi tulla vastaan Suomessa? Entä kansainvälisissä yhteyksissä?
– Miten selvitän oman yrityksen ihmisoikeusvaikutuksia ja mitä mahdollisille havainnoille tulisi tehdä?
– Miten sosiaalisen vastuun asioista kannattaa viestiä sisäisesti ja ulkoisesti?

Lisäksi kuulet inspiroivan case-esimerkin yritysten sosiaalisen vastuun teoista ja hyödyistä liiketoiminnalle.

Koulutus on suunnattu erityisesti yritysten johdolle ja hallinnosta, henkilöstöstä, viestinnästä sekä liiketoiminnasta vastaaville sekä vastuullisuuden parissa työskenteleville asiantuntijoille.

Asiantuntijoina toimivat vastuullisuusasiantuntija Anne Vanhala, Keskuskauppakamari ja Human Rights Lead Suvi Kuusi, Deloitte Suomi.

Tule mukaan ja inspiroidu sosiaalisen vastuun merkityksestä ja hyödyistä liiketoiminnalle!

SUUNTAA ANTAVA OHJELMA

13.00 Tervetuloa

Mitä yritysten sosiaalinen vastuu tarkoittaa?
Anne Vanhala, vastuullisuusasiantuntija, Keskuskauppakamari

Case Castrén & Snellman
Anna Kuusniemi-Laine
, Partner, Head of Sustainability, Asianajotoimisto Castrén & Snellman

14.35 Tauko

14.45 Ihmisoikeusvaikutuksia esimerkkitapauksissa
Miten lähteä liikkeelle sosiaalisen vastuun kysymyksissä?
Suvi Kuusi, Human Rights Lead, Deloitte Suomi

Q&A

16.00 Koulutus päättyy

Koulutus toteutetaan etäyhteyden välityksellä. Toimitamme webinaarilinkin ilmoittautuneille päivää ennen tilaisuutta.

**************************************************

Lisätietoja:
 Sisältöön liittyvissä kysymyksissä voit olla yhteydessä vastuullisuusasiantuntija Anne Vanhalaan, anne.vanhala@chamber.fi, puh. 050 339 1625

Järjestelyihin liittyvissä kysymyksissä voit olla yhteydessä tapahtumatuottaja Anne Pakkaseen, anne.pakkanen@chamber.fi, puh. 045 898 6972.

Ilmoittautumiset 29.11.2022 mennessä.

Peruutusehdot: Kuluton peruutus on mahdollinen viimeistään seitsemän vuorokautta ennen tilaisuutta. Mikäli peruutus tapahtuu myöhemmin kuin seitsemän vuorokautta ennen tilaisuutta, veloitetaan koko koulutuksen hinta.

Pidätämme oikeuden muutoksiin.

Tapahtuma on päättynyt.