Yritysjohdon strategisen viestinnän ja kriisiviestinnän ohjelma kevät 2024 (käynnissä)
Ajankohta ja paikka
Alkaa
19.3.2024
Päättyy
15.5.2024
Tapahtumapaikka
Keskuskauppakamari Alvar Aallon katu 5 00100 Helsinki
Viestintä on koko johdon asia ja sen strategisella toteutuksella vaikutetaan muun muassa tulokseen ja kasvuun
19.3.2024 I 16.4.2024 I 15.5.2024
Keskuskauppakamarin Yritysjohdon strategisen viestinnän ja kriisiviestinnän ohjelmassa saat käytännön ohjeita viestintäjohtamiseen niin arjessa kuin kriisitilanteissa. Saat myös neuvoja median kanssa toimimiseen ja pääset jakamaan ajatuksia ja kokemuksiasi. Ohjelman tavoite on laajentaa ja kehittää yritysjohdon ymmärrystä viestinnästä osana yrityksen perustyötä.
Strategisen viestinnän ja kriisiviestinnän ohjelmassa vahvistat osaamistasi:
viestinnällä johtamisessa ja muutosviestinnässä
vastuullisessa viestinnässä
vaikuttavan viestinnän rakentamisessa
kriisiin valmistautumisessa ja kriisin keskellä toimimisessa
median kanssa toimimisessa
Ohjelma koostuu kolmesta iltapäivän mittaisesta moduulista sekä Suuresta Brändipäivästä 2024. Ohjelmassa käsitellään viestintää eri näkökulmista, kuullaan huippuasiantuntijoita ja keskustellaan vertaisverkoston kanssa. Lisäksi tarjoamme erilaisia oheisohjelmia ja verkostoitumismahdollisuuksia ohjelman aikana. Seminaarit järjestetään hybridimallilla, voit osallistua paikan päällä tai etäyhteydellä. Ohjelmaan otetaan 30 osallistujaa, paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä.
Ohjelma on suunnattu yritysten johdolle, johtoryhmiin kuuluville ja tuleville johtoryhmäläisille sekä hallitusten jäsenille.
Moduulissa keskitytään strategiseen viestintään ja viestinnän merkitykseen erilaisissa johtamistilanteissa. Aihetta tarkastellaan kolmesta eri näkökulmasta ja mukana on myös yrityscase.
Teemoina:
Viestinnän merkitys muuttuvassa maailmassa ja erilaisissa johtamistilanteissa
Viestinnällä johtaminen ja muutosviestintä
Yrityscase
Puhujina: Toimitusjohtaja Taru Tujunen, Ellun kanat Senior Vice President, Communications Päivyt Tallqvist, Finnair Johtamisen ammattilainen Jari Latvanen
Moduulissa käydään läpi vastuullisuuden merkitystä yritysten viestinnässä. Vastuullisuus toteutuu vasta sitten, kun siitä viestitään.
Teemoina:
Vastuullisuus on yritykselle etu ja siitä kannattaa viestiä
Yrityscase
Puhujina: Viestintä- ja vastuullisuusjohtaja Minttu Vilander, Sitowise Johtaja, markkinointi, viestintä ja vastuullisuus Päivi Anttikoski, SOK Johtaja/toimittaja Mari Haavisto, Sus+Com Agency
Moduuli III
Kriisiviestintä Keskiviikko 15.5.2024 kello 12.00 – 16.30 (lounas 11.00 ja päätöstilaisuus 16.30) Helsinki, Alvar Aallon katu 5
Kun kaikki menee pieleen, kriisiviestintävalmius vähentää tuhoja. Ohjelmassa keskitytään siihen, kuinka yritys voi valmistautua kriisiin, mitä kriisin keskellä pitää tehdä ja millaiset jälkityöt ovat tarpeen. Kuulet yrityscasen sekä median näkökulman yritysten kriiseihin ja niissä pärjäämiseen.
Teemoina:
Kuinka kriisiin voi valmistautua ja miten kriisin keskellä pitää toimia
Median näkökulma
Yrityscase
Puhujina: Hallituksen puheenjohtaja Heini Pirttijärvi Yhteiskuntatoimituksen päällikkö Eeva Lehtimäki, MTV Hallituksen puheenjohtaja, perustaja Harri Saukkomaa, Tekir
Osallistumismaksut: Kauppakamareiden jäsenyritysten osallistujille 2150 € + alv. 24 %, normaalihinta 2600 € + alv. 24 %. Teemme mielellämme pakettitarjouksen, mikäli yrityksestäsi tulee useampia osallistujia ohjelmaan.
Lisäksi ohjelmaan sisältyy:
ennakkotapaaminen Teamsissä maanantaina 11.3.2024 klo 15.30-17.00
Maksu- ja peruutusehdot: Laskutamme ohjelman osallistumismaksun ohjelman alkaessa. Kuluton peruutus on mahdollinen viimeistään 7 vuorokautta ennen ohjelman ensimmäistä seminaaria. Myöhäisemmästä peruutuksesta veloitetaan 50 % osallistumismaksusta. Paikan voi tarvittaessa siirtää toiselle osallistujalle.
Seuraamme tapahtumiemme hiilijalanjälkeä: Keskuskauppakamarin Ilmastositoumuksen mukaisesti olemme sitoutuneet tavoittelemaan hiilineutraaliutta vuoteen 2035 mennessä. Seuraamme tapahtumiemme hiilijalanjälkeä, pyrimme vähentämään päästöjä ja kompensoimme tapahtumasta aiheutuneet päästöt. Tämän vuoksi kysymme sinulta ilmoittautumisen yhteydessä, kuinka saavut tapahtumaan. Autathan meitä tekemään hiilijalanjäljestä mahdollisimman pienen käyttämällä mahdollisuuksien mukaan julkisia liikennevälineitä.
Strateginen viestintä auttaa yritystä tavoitteissaan
Kysy ryhmäalennuksestamme!
Ryhmänä osallistuminen kannattaa, sillä tarjoamme alennuksen jo kahdesta saman yrityksen osallistujasta.
Olethan yhteydessä avainasiakaspäällikkö Katariina Aaltoseen, katariina.aaltonen@chamber.fi tai 050 542 6081.
Edellinen ohjelma sai osallistujilta loistavan yleisarvosanan 4,5/5. Palautteita ohjelmaan osallistuneilta: ”Ohjelma on hyvin organisoitu ja toteutettu” ”Yritysesitys kriisiviestinnästä oli erinomainen esimerkki kriisitilanteeseen valmistautumisesta.” ”Hyvää faktaa ja käytännön esimerkkejä.”
Lue Keskuskauppakamarin viestintä- ja yhteistyöjohtajan Pauliina Pulkkisen blogi Viestintä on koko johdon asia tästä.
Tutustu myös muihin Keskuskauppakamarin Yritysjohdon ohjelmiin täällä.