Suuri brändipäivä 2024

Ajankohta ja paikka

Alkaa
23.4.2024
Päättyy
23.4.2024
Tapahtumapaikka
Musiikkitalo + livestream
Mannerheimintie 13a
00100 Helsinki

Ilmoittautuminen

Early Bird - Brändipäivä 2024
415,00 €
Livestream - Brändipäivä 2024
415,00 €
Virkamieshinta - Brändipäivä 2024
275,00 €

Brändi on yritykselle keskeinen työkalu, jonka avulla se voi kilpailla markkinoilla ja erottua toisten toimijoiden tarjoamista palveluista ja tuotteista. Brändin avulla voidaan saada aikaan vahva myönteinen tunne, joka sisältää luottamusta, arvostusta ja hyvää oloa. Tunteet syntyvät muun muassa asiakaskokemuksen, viestinnän, musiikin ja visuaalisen ilmeen kautta. Myös bränditarinalla on suuri merkitys.  Koska brändin muutokset vaikuttavat asiakkaisiin myös tunnetasolla, on tärkeää, että brändin herättämät tunteet eivät ole ristiriidassa brändin arvojen kanssa. 

Vuoden 2024 Suuri brändipäivä -tilaisuudessa pureudumme brändiin tunnekokemusten kautta. Päivän aikana myös opit millainen on hyvä tavaramerkki suojauksen näkökulmasta ja saat vinkkejä brändin suojaamiseen liittyvistä tuista. Päivän huipennuksena jaetaan Vuoden brändi 2024 -palkinto. Sen valinta on tehty kiinnittäen huomiota brändin tarinaan, asiakaskokemukseen, uusiutumiseen, digitaalisuuteen, innovatiivisuuteen, viestintään, brändin suojaukseen sekä siihen, miten brändi näkyy liiketoiminnassa ja miten henkilöstö on sitoutunut brändiin.

Tilaisuus on suunnattu kaikille brändiasioiden parissa toimiville ja aiheesta kiinnostuneille. Tilaisuus sopii parhaiten hallitusammattilaisille, yritysjohdolle, markkinoinnin ammattilaisille, mainos-, media- ja viestintätoimistojen edustajille, brändijohtajille, brändivastaaville, konsulteille, managereille, sijoittajille, lakiasiainjohtajille, lakimiehille, asiamiehille ja muille IPR-osaajille.

eventillaan-3.png

ALUSTAVA OHJELMA 23.4.2024
(Puheenvuorojen aikataulu tarkentuu. Ohjelmaan sisältyy myös kahvitauko.)

Tilaisuuden moderaattorina toimii tuottaja, juontaja Jussi-Pekka Rantanen.

11.30–12.30 Verkostoitumislounas

12.30 Ohjelma alkaa

Tekoäly ja tunteet määrittelevät huomisen brändit
– Kohti tunteikkaampaa brändiviestintää: tekoälyn rooli
– Tekoäly ja brändin kehittäminen: case-esimerkkejä
– Tulevaisuuden brändistrategiat: ihmisen ja koneen yhteispeli
Tero Ojanperä, hallituksen puheenjohtaja, Silo AI, työelämäprofessori, Aalto-yliopisto

Musiikki muokkaa ajatuksia ja mielentilaa 
Minna Huotilainen, professori, Helsingin yliopisto

Paneelikeskustelu: Ikoninen brändi muutoksessa
Carolina Bade, Vice President, Marketing, Fazer Confectionery 
Susanna Eskola, Vice President, Content Strategy and CEO Communications, Nokia Oyj
Anu Rintala, brändijohtaja, Finnair 

Brändirakkaus strategian ytimessä
Sanna-Kaisa Niikko, markkinointijohtaja, Marimekko Oyj
 
Millainen on hyvä tavaramerkki? Mitä suojauksessa pitää ottaa huomioon? 
Peruasiat haltuun. 
Minna Aalto-Setälä, johtava asiantuntija, IPR ja digitalisaatio, Keskuskauppakamari

Kommenttipuheenvuoro case-esimerkin kautta
puhuja vahvistuu, Berggren
 
Tunteita herättävät brändit
– Vahvojen brändien suojaaminen
– Uudistuminen historiaa unohtamatta – teknologia matkassa mukana 
Suvi-Tuulia Raami, Senior Legal Counsel, Oy Karl Fazer Ab

Tietoiskut: Brändin suojaamiseen liittyvät tuet ja avustukset
Tuulimarja Myllymäki, johtava neuvontalakimies, Patentti- ja rekisterihallitus PRH 
Jaana Rantanen, Senior Advisor, Business Finland

Päivän aikana esitellään Vuoden brändi -finalistit.

Tilaisuuden ohjelma huipentuu Vuoden brändi -palkinnon jakamiseen noin klo 17.00. Tilaisuuden päätteeksi cocktails.

 

Pidätämme oikeuden muutoksiin.

HYÖDYNNÄ EARLY BIRD -ETU 29.2.2024 MENNESSÄ

Tarjoamme 29.2.2024 asti osallistumisen paikan päälle Musiikkitalolle Early Bird -hintaan 415 € + alv. 24%.

(Normaalihinta kauppakamarin ja kansainvälisen kauppakamarin ICC Suomen jäsenyrityksien edustajille 560 € + alv. 24 % ja muille 665 € + alv. 24%)

Tarjoamme päivään myös erikokoisia osallistumispaketteja. Pyydä tarjous: anne.pakkanen@chamber.fi

 

YHTEISTYÖSSÄ

 

berggren_4col_orig.jpg    

 

ipr-university-center-logo-cmyk-1.jpg marketing-finland.png prh_pysty_fin_rgb.jpg

 

MUKANA PÄIVÄSSÄ

sees_logo_black.png

 

Kumppaniksi tapahtumaan
Oletko kiinnostunut kumppanuudesta tapahtumassa? Tapahtuman kumppanina saat näkyvyyttä, tavoitat kohderyhmän ja pääset osaksi tapahtumaa. Ota yhteyttä avainasiakaspäällikkö Tomi Mäkiseen tomi.makinen@chamber.fi, räätälöidään kumppanuus teidän tarpeisiinne sopivaksi.

 

Keskuskauppakamari järjestää jo neljättä kertaa Vuoden brändi -kilpailun, jonka voittaja palkitaan Suuri brändipäivä -tilaisuudessa.
Kilpailussa brändiä arvioidaan muun muassa brändin tarinan, asiakaskokemuksen, digitaalisuuden, suojauksen, uusiutumisen ja brändimielikuvan perusteella. Kilpailu kehittää suomalaista brändiosaamista ja kannustaa suomalaisia yrityksiä pitkäjänteiseen brändityöhön. Voittajan valitsee brändityön ja immateriaalioikeuksien ammattilaisista koostuva asiantuntijaraati.

Vuoden brändi -palkinnon ovat aiemmin voittaneet Marimekko Oyj 2019, YLE 2021, Lapuan Kankurit Oy 2022 ja Genelec 2023.

Raadin puheenjohtaja: Minna Aalto-Setälä, johtava asiantuntija IPR ja digitalisaatio, Keskuskauppakamari

Raadin jäsenet:
Johtaja Jorma Hanski, Patentti- ja rekisterihallitus
Markkinointijohtaja Jaana Hjelt, Lapuan Kankurit Oy
Pääjohtaja Hannu Krook, SOK
Asianajaja, osakas Åsa Krook, Asianajotoimisto Waselius & Wist
Puheenjohtaja Marja-Leena Mansala, Keskuskauppakamarin liiketapalautakunta
Toimitusjohtaja Siamäk Naghian, Genelec Oy
Viestintä- ja brändijohtaja Jere Nurminen, YLE
Markkinoinnin dosentti Anne Rindell, Hanken Svenska Handelshögskolan

 

Peruutusehdot: Kuluton peruutus on mahdollinen viimeistään seitsemän vuorokautta ennen seminaaripäivää. Peruutuksen tapahtuessa tämän jälkeen, veloitetaan koko seminaarin hinta. Paikan voi tarvittaessa siirtää toiselle osallistujalle. Laskutus tehdään tapahtuman jälkeen.

Tutustu myös Yritysjohdon strategisen viestinnän ja kriisiviestinnän ohjelmaan > LUE LISÄÄ

 

Seuraamme tapahtumiemme hiilijalanjälkeä
Keskuskauppakamarin Ilmastositoumuksen mukaisesti olemme sitoutuneet tavoittelemaan hiilineutraaliutta vuoteen 2035 mennessä. Seuraamme tapahtumiemme hiilijalanjälkeä, pyrimme vähentämään päästöjä ja kompensoimme tapahtumasta aiheutuneet päästöt. Tämän vuoksi kysymme sinulta ilmoittautumisen yhteydessä, kuinka saavut tapahtumaan. Autathan meitä tekemään hiilijalanjäljestä mahdollisimman pienen käyttämällä mahdollisuuksien mukaan julkisia liikennevälineitä.