Coca-Cola teki joulupukin asusta punaisen ja Steve Jobs teki omenasta maailman myydyimmän puhelimen. Näiden brändien arvo on miljardeja euroja. Mistä sinun yrityksesi tunnetaan?
Vahva brändi on yrityksen menestyksen ydin. Sen avulla luodaan kilpailuetua ja asema markkinoilla. Brändi auttaa pysymään kuluttajien mielissä. Kaikki menestyvät yritykset Suomessa ja maailmalla investoivat brändiinsä suojauksen ja markkinoinnin avulla.
• Mistä vetovoimainen brändi muodostuu? • Millä tavalla brändimielikuvaa vahvistetaan ja mitkä ovat tämän hetken kuumimmat trendit brändin luomisessa? • Miten brändin avulla tehdään tulosta?
Vastauksia saat Keskuskauppakamarin brändejä käsittelevässä tilaisuudessa, jossa alan parhaat asiantuntijat kertovat, miten lisensointi on osa liiketoimintaa ja kuinka brändiä tulee vaalia.
Päivässä kuulet inspiroivia suomalaisia menestystarinoita brändeistä ja saat huikean tietopaketin brändin suojaamisesta, markkinoinnista ja kehittämisestä. Saat myös työkaluja brändin tunnettuuden kasvattamiseen.
Tapahtuma on suunnattu hallitusammattilaisille, yritysjohdolle, markkinoinnin ammattilaisille, konsulteille, mainos-, media- ja viestintätoimistojen edustajille, vaikuttajille ja vaikuttajatoimistojen edustajille, brändijohtajille ja brändivastaaville, managereille, sijoittajille, lakiasiainjohtajille, lakimiehille, asiamiehille ja muille IPR-osaajille sekä muille markkinoinnin parissa toimiville.
Tule kuulemaan inspiroivia bränditarinoita!
Tilaisuus toteutetaan vallitsevan koronatilanteen vuoksi verkkotapahtumana. Lähetämme tapahtumaan ilmoittautuneille webinaarilinkin päivää ennen tilaisuutta.
OHJELMA Päivän vetäjänä toimii lakimies Minna Aalto-Setälä Keskuskauppakamarista.
12.30–12.40 Tilaisuuden avaus Toimitusjohtaja Juho Romakkaniemi, Keskuskauppakamari
12.40–12.50 Miten luon vahvan henkilöbrändin Vaikuttaja, Shoe Expert Sandra Hagelstam, Vogue Scandinavia
12.50–13.20 Markkinoinnin, vaikuttamisen ja viestinnän todellisuus ja tulevaisuus: Ihana utopia vai orwelmainen dystopia? (Digi)Markkinoinnin tulevaisuusnäkymiä. Senior Advisor Tommi Pelkonen, PROOF Advisory Oy
13.20–13.40 Maine ja brändi tappeli, kumpi voitti? Kehitysjohtaja Riku Ruokolahti, T-Media Oy
13.40–13.50 Bränditarina, Vuoden brändi -osallistuja
13.50–14.00 Tauko
14.00–14.30 Rekisteröinnillä rahaksi! VT, Keskuskauppakamarin liiketapalautakunnan puheenjohtaja Marja-Leena Mansala
14.30–15.00 Brändeiltä odotetaan nyt kannanottoa ja arvovalintoja Vastuullisuusjohtaja Hanna Hiekkamies, Valio Oy
15.00–15.10 Tauko
15.10–15.40 Lisensoinnin avulla kansainvälisille markkinoille Head of Licensing Heikki Laaninen, Ferly Oy
15.40–15.50 Brändin hyödyntäminen lisensoimalla Johtaja Kati Uusi-Rauva, AGMA Luovan talouden managerit ja agentit ry
15.50–16.00 Tauko
16.00–16.10 Yritysbrändin vahvistaminen, Vuoden brändi -kilpailun osallistuja
16.10–16.50 Brändin jalanjälki KTT, dosentti Anne Rindell, Hanken Svenska Handelshögskolan
16.50 Vuoden brändi -kilpailun voittajan palkitseminen ja kilpailuraadin puheenjohtajan Marina Vahtolan perustelut
Keskuskauppakamari järjestää kevään aikana Vuoden brändi -kilpailun, jonka voittaja palkitaan Suuri brändipäivä -tilaisuudessa. Voittajan valitsee palkintoraati. Vuoden brändi -palkinto myönnetään yritykselle, jonka menestyksekäs brändi on asianmukaisesti suojattu ja jonka brändiä hoidetaan laadukkaasti, pitkäjänteisesti ja tarkoituksenmukaisesti. Kilpailusta on tarkoitus muodostua koko IPR-alan yhteinen ponnistus, jossa alan toimijat työskentelevät yhdessä tärkeän päämäärän eteen.
Vuoden 2021 palkintoraadin jäsenet: Puheenjohtaja Hallitusammattilainen ja hallituksen puheenjohtaja Marina Vahtola, Chain Invest Oy (Brands and Concepts)
Jäsenet Johtaja Jorma Hanski, Patentti- ja rekisterihallitus Head of Creative Marketing Projects Suvi-Elina Enqvist, Marimekko Pääjohtaja Hannu Krook, SOK Puheenjohtaja, VT Marja-Leena Mansala, Keskuskauppakamarin liiketapalautakunta Johtaja, professori Tuomas Mylly, IPR University Center Puheenjohtaja, VT Minna Aalto-Setälä, Suomen Teollisoikeudellinen yhdistys