Kansainvälistymällä kasvuun -Kauppakamareiden kansainvälistymisviikko: Osaajia Suomen rajojen ulkopuolelta - Keskuskauppakamari

Ajankohta ja paikka

Alkaa
7.10.2021
Päättyy
7.10.2021
Tapahtumapaikka
Teams (online)

Aika: Torstai 7.10.21 klo 14.00-15.00
Paikka: Teams (online)

Osaajapula vaivaa yrityksiä eikä tilanne näytä helpottuvan lähitulevaisuudessa. Jos osaavaa työvoimaa ei saada, takkuaa yritysten liiketoiminta. Yksi nopeimmista ratkaisuista osaajapulaan on ulkomaalaisten osaajien rekrytointi. Tarvitaan siis lisää työhön ja opiskeluun perustuvaa maahanmuuttoa. Ulkomaalaisten osaajien rekrytointi Suomeen pitää olla helppoa ja nopeaa.

Tilaisuudessa esitellään Kauppakamareiden tuoreen osaajapulakyselyn tuloksia. Onko osaavaa työvoimaa saatavilla? Miltä näyttää rekrytointitarve tulevaisuudessa? Käyttävätkö yritykset ulkomaalaisia osaajia? Miten yritykset kokevat omat valmiutensa rekrytoida ulkomaalaisia osaajia?

Lisäksi kuulemme kokemuksia ulkomaalaisten osaajien rekrytoinnista Rovion Head of HR:ltä Heini Kaihulta. Millaisia kokemuksia hänellä on ulkomaalaisten osaajien rekrytoinnista? Liittyykö ulkomaalaisten osaajien rekrytointiin byrokratiahaasteita? Mitä pitäisi tehdä, jotta ulkomaalaisten osaajien rekrytointi olisi helpompaa ja sujuvampaa?

Tule mukaan kuuntelemaan ja keskustelemaan osaajapulasta ja ulkomaalaisten osaajien rekrytoinnista sekä siitä, mitä pitäisi tehdä, jotta ulkomaalaisten osaajien rekrytointi olisi nykyistä sujuvampaa.

Kauppakamarikysely: Lähes puolet yrityksistä haluaa lisätä työperäistä maahanmuuttoa .
Tiedote sisältää linkin osaajapulakyselyn tuloksiin.

Keskuskauppakamarin julkaisu: Osaajia Suomen rajojen ulkopuolelta

Tilaisuus on maksuton ja avoin kaikille kiinnostuneille.
Pyydämme ilmoittautumaan viimeistään keskiviikkona 6.10.21.
Ilmoittautuneille lähetämme lähempänä tilaisuutta Teams-linkin.

AGENDA

14.00-14.30
Kauppakamareiden osaajapulakyselyn keskeisten tulosten esittely
Mikko Valtonen, johtava asiantuntija (osaaminen, työelämä ja maahanmuutto), Keskuskauppakamari

14.30-14.45
Käytännön kokemuksia ja näkemyksiä ulkomaalaisten osaajien rekrytoinnista
Heini Kaihu, Head of HR, Rovio Entertainment

14.45-15.00
Kysymykset ja keskustelu

Tilaisuuden päätös.

Lämpimästi tervetuloa!

Lisätiedot: asta.kouri ( a ) chamber.fi

Tilaisuus on osa Kansainvälistymällä kasvuun –Kauppakamareiden kansainvälistymisviikkoa.
Lue lisää kansainvälistymisviikon tarjonnasta täältä.

kvviikko_banneri.png (32 KB)

Tapahtuma on päättynyt.