Vuoden brändi -kilpailu on alkanut – Ehdota omaa suosikkibrändiäsi

Vuoden brändi 2023 Genelec Oy. Genelec Oy:n toimitusjohtaja Siamäk Naghian ja markkinointiviestintäpäällikkö Mari Primetta. Kuva: Johanna Kaukovaara.

Yleisö voi ehdottaa suosikkibrändiään Keskuskauppakamarin Vuoden brändi -kilpailuun. Ehdotuksia voi lähettää 30.11.2023 asti Keskuskauppakamarin nettisivuilla.

Yleisö voi ehdottaa Vuoden brändi -kilpailuun haluamansa yrityksen tai organisaation brändiä. Riittää, että itse pitää ehdottamastaan brändistä. Ehdotuksen voi lähettää täällä

Kilpailun voittaja julkistetaan 23.4.2024 Keskuskauppakamarin Suuri brändipäivä -tilaisuudessa Musiikkitalolla Helsingissä.

Kilpailun tarkoituksena on kehittää suomalaista brändiosaamista ja kannustaa suomalaisia yrityksiä pitkäjänteiseen brändityöhön. Kilpailussa brändiä arvioidaan muun muassa brändin tarinan, asiakaskokemuksen, innovatiivisuuden, suojauksen ja viestinnän perusteella. Voittajan valitsee brändityön ja immateriaalioikeuksien ammattilaisista koostuva asiantuntijaraati.

“Brändin merkitys on liiketoiminnalle tänä päivänä yhä tärkeämpi. Se lisää tunnettuutta, tehostaa viestintää ja auttaa erottamaan brändin haltijan tuotteet ja palvelut kilpailijoiden vastaavista. Brändi auttaa, kun pyritään hankkimaan uusia asiakkaita, toisaalta se auttaa pitämään kiinni olemassa olevista asiakkaista”, sanoo Keskuskauppakamarin johtava asiantuntija Minna Aalto-Setälä.

Vuoden brändi -kilpailu ei ole mainoskilpailu, vaan brändejä tarkastellaan laajalti myös brändin ja immateriaalioikeuksien suojaamisen näkökulmasta. Osa kilpailun asiantuntijaraadin jäsenistä on IPR-asioihin erikoistuneita ammattilaisia.

Vuoden brändi -palkinto on aikaisemmin myönnetty Genelecille vuonna 2023, Lapuan Kankureille vuonna 2022, Ylelle vuonna 2021 ja Marimekolle vuonna 2019.

Aalto-Setälä Minna

Minna Aalto-Setälä