Päivi Pohjanheimo Keskuskauppakamarin kansainvälisten asioiden johtajaksi ja ICC:n maajohtajaksi

Päivi Pohjanheimo. Kuva: Ulkoministeriö. Kuvaaja: Atte Kajova.

Suurlähettiläs Päivi Pohjanheimo on nimitetty Keskuskauppakamarin kansainvälisten asioiden johtajaksi sekä Kansainvälisen kauppakamarin ICC Suomen maajohtajaksi. Pohjanheimo siirtyy Keskuskauppakamariin Mexico Cityn suurlähetystön päällikön tehtävästä.

”Olen iloinen voidessani jatkaa yhteistyötä vienninedistämisessä ja yritysten kansainvälistämisessä tällä kertaa Keskuskauppakamarista käsin. Uskon, että monivuotisesta ja laajasta kokemuksestani suurlähettiläänä ja muissa ulkoministeriön tehtävissä on suurta hyötyä kauppakamarien jäsenyrityksille”, sanoo Pohjanheimo.

Nykyinen kansainvälisten asioiden johtaja ja ICC:n maajohtaja Lenita Toivakka jättää tehtävän henkilökohtaisesta elämäntilanteestaan johtuen.

”Työni yritysten kansainvälisyyden vauhdittajana näköalapaikalla on ollut mielenkiintoista ja Suomelle tärkeää. Työn lisäksi elämässä tärkeää ovat läheiset ihmiset. Joskus on tehtävä vaikeita ratkaisuja, jotka tuntuvat sydämessä oikealta”, Toivakka sanoo.

”Kiitän Lenitaa erinomaisesta työstä ja toivotan Päivin tervetulleeksi Keskuskauppakamariin. Hyvä yhteistyömme Team Finlandin ja ulkoministeriön kanssa suomalaisyritysten viennin ja kansainvälistymisen vauhdittamiseksi jatkuu erinomaisissa käsissä”, sanoo Keskuskauppakamarin toimitusjohtaja Juho Romakkaniemi.

Päivi Pohjanheimo aloittaa tehtävässä 1.9. Hän on työskennellyt diplomaattiurallaan ympäri maailmaa erilaisissa tehtävissä, viimeisimmät kahdeksan vuotta suurlähettiläänä. Pohjanheimo on koulutukseltaan valtiotieteiden maisteri ja hän on suorittanut muun muassa MBA-opintoja Madridissa Espanjassa.

Juho Romakkaniemi

Toimitusjohtaja