YTK Työttömyyskassa juhlistaa pitkän työuran tehneitä osaajia

YTK Työttömyyskassa juhlistaa pitkiä työuria vuosittain. Talousjohtaja Riikka Koski ja toimitusjohtaja Auli Hänninen onnittelevat ansiomerkin saanutta palveluasiantuntija Sari Pukkilaa joulukuussa 2023.

YTK Työttömyyskassa huomioi vuosittain pitkäaikaisia ja sitoutuneita työntekijöitään ansiomerkein. Viime joulukuussa perinteisen joulupuuropäivän yhteydessä ansiomerkin sai peräti yksitoista työntekijää. Kysyimme YTK:n kuulumisia ja heidän palkitsemisperinteistään viestintäpäällikkö Lauri Hannukselta sekä tunnelmia ansiomerkin saamisesta 25 vuoden ansiomerkillä palkitulta palveluasiantuntija Leena Leinolta.

Viestintäpäällikkö Lauri Hannus, kertoisitko mitä YTK Työttömyyskassa tekee ja kuinka paljon teillä on työntekijöitä?

YTK Työttömyyskassa on Suomen suurin työttömyyskassa, joka tarjoaa työn turvan palveluita vaikuttavasti ja tehokkaasti. YTK on perustettu vuonna 1991. Vakuutamme yli puoli miljoonaa palkansaajaa työttömyyden varalta ja pyrimme kehittämään ansioturvaa entistä paremmaksi.

Tällä hetkellä meillä työskentelee 217 henkilöä. Päätoimipaikkamme on Loimaalla, minkä lisäksi meillä on toimisto myös Turussa.

Mitä teille kuuluu?

Teimme viime keväänä näyttävän lakimuutoskampanjan, jonka avulla tavoittelimme työttömyyskassoille oikeutta edistää jäsentensä työllisyyttä. Kampanja onnistui, ja lakimuutosta valmistellaan parhaillaan. Vuonna 2023 myös perustimme kahden muun suuren työttömyyskassan kanssa yhteisen it-yhtiön, Kallio Softwaren, joka rakentaa uuden etuuskäsittelyjärjestelmän ja tuottaa myös muita kehitys- ja ylläpitopalveluita kassoille. Lisäksi uudistimme verkkosivumme aivan hiljattain entistäkin paremmiksi!

Mikä on saanut teidät palkitsemaan työntekijöitä Keskuskauppakamarin ansiomerkein?

Henkilöstöjohtajamme Anne Pihlava toteaa, että haluamme Kauppakamarin ansiomerkeillä palkita ja juhlistaa pitkän työuran meillä tehneitä osaajia.
YTK hakee ansiomerkkejä 15, 20, 25 ja 30-vuotisen työuran perusteella. Vuonna 2022 saimme jakaa ensimmäisen ansiomerkin 30-vuotisen työuran kunniaksi, ja nyt niitä oli jo kaksi!

Kenelle ansiomerkki myönnettiin joulukuussa 2023 ja millainen luovutustilaisuus oli?

Ansiomerkkejä sai kahden 30 vuoden työuran saavuttaneen lisäksi yksi 25 vuoden työuran saavuttanut ja peräti kahdeksan 20 vuoden työuran saavuttanutta.
Perinteeksi on muotoutunut jakaa merkit yhteisessä joulupuuropäivässämme. Kyseessä on lämminhenkinen päivätilaisuus koko henkilöstölle.

Onko teillä mahdollisesti muita palkitsemiskäytänteitä?

Jaamme joulupuuropäivän yhteydessä myös omia arvonedistäjä-palkintoja, joiden saajat työyhteisö valitsee keskuudestaan.

Palveluasiantuntija Leena Leino, sinut palkittiin 25 vuoden ansiomerkillä. Miltä ansiomerkin saaminen tuntuu?

Ansiomerkin saaminen tuntuu todella hyvältä, ja olen otettu huomionosoituksesta. Mielestäni ansiomerkkien hakeminen on työnantajalta arvostuksen osoitus työntekijöitä ja heidän tekemiään työvuosia kohtaan. Minä puolestani arvostan sitä, että työnantaja huomioi minua ja panostaa minuun.

Kolme ansiomerkkiä rasioissaan pöydällä valkoisen pöytäliinan päällä.  Etummaisena kultainen 30 vuoden ansiomerkki. Ansiomerkkien takana kaksi valkoista ruusua ja vieressä kuohuviinilasit.
Kuva: YTK Työttömyyskassa