Vuoden kauppakamarilaiset palkittiin kauppakamaripäivillä

kuvituskuva

Vuoden kauppakamari ja kauppakamarilainen palkittiin 10.–11. syyskuuta järjestetyillä kauppakamaripäivillä. Vuoden kauppakamariksi valittiin poikkeuksellisesti kaksi kauppakamaria, Satakunnan ja Rauman kauppakamarit. Vuoden kauppakamarilaisena palkittiin Heidi Sikkilä, Etelä-Pohjanmaan kauppakamarin palvelupäällikkö.

Vuoden kauppakamariksi valittiin kaksi kauppakamaria, jotka ovat tehneet esimerkillistä yhteistyötä. Satakunnan ja Rauman kauppakamarit ovat löytäneet yhteisen tekemisen voiman ja hyödyntäneet tätä monipuolisesti työssään. Näiden kauppakamareiden yhteistyö hyödyttää koko aluetta ja alueella toimivia yrityksiä.

”Nykymaailmassa kukaan ei pärjää yksin, vaan asiat tehdään ja pohditaan yhdessä. Tällöin ratkaisut oivalletaan helpommin ja asiat soljuvat sujuvasti maaliin asti”, Satakunnan kauppakamarin toimitusjohtaja Minna Nore sanoo.

”Tärkeiden asioiden edistämiseksi kannattaa yhdistää voimat. Yhteistyö Satakunnan ja Rauman kauppakamareiden välillä on mutkatonta ja monimuotoista. On kunnia vastaanottaa tämä yhteinen huomionosoitus, osoituksena siitä, että hyvä yhdessä tekemisen meininki välittyy myös ulospäin”, Rauman kauppakamarin toimitusjohtaja Riikka Piispa sanoo.

”Kauppakamarit on verkosto, jossa yhteistyö on kirjaimellisesti voimaa. Tämä kamareiden voimakaksikko on näyttänyt esimerkkiä muille, kuinka yhteistyötä parhaimmillaan tehdään”, Keskuskauppakamarin toimitusjohtaja Juho Romakkaniemi kehuu.

Vuoden kauppakamarilaiseksi valittiin Heidi Sikkilä. Sikkilä toimii Etelä-Pohjanmaan kauppakamarin palvelupäällikkönä.

Sikkilän valintaan johtivat tämän tarmokkuus, tehokkuu ja yhteen hiileen puhaltaminen. Erityistä kiitosta sai hänen vetämänsä koulutuspooli, joka keväällä reagoi nopeasti muuttuviin tilanteisiin.

”Heidin työpanos on juuri, sitä mitä me kauppakamarilaisilta toivomme. Energiaa, ideoita ja halua pistää itsensä likoon jäsenyritysten puolesta”, Romakkaniemi sanoo.

Kauppakamaripäivät järjestettiin tänä vuonna virtuaalisesti. Mukana oli noin 180 ihmistä, 19 eri kauppakamarista ympäri Suomen.

Juho Romakkaniemi

Toimitusjohtaja