’@romakka -podcast: Ydinvoiman vastustus on haitannut ja hidastanut EU:n ilmastopolitiikkaa

romakka

Keskuskauppakamarin @romakka -podcastin uusimmassa jaksossa keskustellaan ydinvoimasta, EU:n ilmastopolitiikasta ja siitä, miten koronakriisi on vaikuttanut yhteistyöhön Euroopan parlamentissa. Keskuskauppakamarin toimitusjohtaja Juho Romakkaniemen vieraana on europarlamentaarikko Ville Niinistö.

Ilmastokeskustelussa yhä useampi tunnustaa päästöttömän ydinvoiman osaksi ilmastopakettia. Onko tämä vihdoin se alusta, jossa Niinistö voisi myöntää ydinvoiman olevan ihan hyvä ratkaisu?

EU:n päästökauppa kirittää yrityksiä vähentämään päästöjään, mutta ollaanko Euroopassa silti auttamattomasti jälkijunassa ilmastonmuutoksen torjunnassa? Ratkaiseeko markkinavakausvaranto lopulta päästökaupan ongelmat?

@romakka  on Keskuskauppakamarin uusi podcast, joka yhdistää The Economistin maailmankuvan  savolais-brysseliläiseen  suorapuheisuuteen . Romakkaniemen vetämä podcast pystyttää tienviittoja 2020-luvun Suomelle.

Jaksot julkaistaan kerran viikossa lauantaisin. Jokaisen jakson kohdalla kerrotaan, mikäli se on nauhoitettu ennen koronavirusepidemian puhkeamista. Ohjelman voi kuunnella Spotifysta, Applelta ja osoitteesta www.kauppakamari.fi/podcastit.

Juho Romakkaniemi

Toimitusjohtaja