Hanna Kalenoja Keskuskauppakamariin vastaamaan liikennepolitiikasta

Keskuskauppakamarin liikenne- ja elinkeinopolitiikan johtavaksi asiantuntijaksi on valittu diplomi-insinööri, tekniikan lisensiaatti Hanna Kalenoja. Kalenoja siirtyy tehtävään Autoalan Tiedotuskeskuksen liikenteen erityisasiantuntijan tehtävästä. Kalenoja aloittaa Keskuskauppakamarissa 1.4.2024.

Autoalan Tiedotuskeskuksessa Kalenoja on muun muassa seurannut liikennealan lainsäädäntöä ja toimintaympäristöä, laatinut ennusteita sekä arvioinut liikenteen päästövähennystoimenpiteiden ja tieliikenteen verotuksen muutosten vaikutuksia. Ennen autoalaa Kalenoja työskenteli Tampereen teknillisessä yliopistossa tutkimuspäällikkönä ja erikoistutkijana.

”Hienoa liittyä Keskuskauppakamarin asiantuntevaan joukkoon liikenteen asiantuntijana. Liikennesektorilla tapahtuu paljon tulevina vuosikymmeninä, sillä liikenteen päästötavoitteiden saavuttaminen edellyttää koko liikennesektoria läpileikkaavaa käyttövoimamurrosta. Liikenneinfran ja liikenteen hinnoittelun merkitys on olennaisen tärkeä niin elinkeinoelämän kuljetustarpeiden ja kilpailukyvyn, tasapainoisen aluerakenteen kuin kansalaisten liikkumismahdollisuuksien kannalta. Keskuskauppakamarilla on tärkeä rooli liikennesektorin murroksen vauhdittajana”, Kalenoja sanoo.

”Olen todella iloinen, että saamme Hannan kaltaisen laaja-alaisen osaajan ratkomaan liikenteeseen liittyviä haasteita sekä edistämään liikenteen ja logistiikan kilpailukykyä yritysten näkökulmasta. Logistinen kilpailukyky on merkittävässä roolissa Suomen kasvussa ja menestyksessä”, sanoo Keskuskauppakamarin varatoimitusjohtaja Johanna Sipola.

Sipola Johanna

Johanna Sipola

Varatoimitusjohtaja; johtaja, vaikuttaminen ja kilpailukyky

Kategoriat:Nimitykset, Hanna Kalenoja