Ensimmäiset Elinkeinoelämän ansioristit jaettiin

Vuorineuvos Kari Jordan palkittiin Elinkeinoelämän ansioristillä.

Elinkeinoelämän ansioristi voidaan myöntää elinkeinoelämässä erityisen ansiokkaasti toimineelle henkilölle. Esityksen Keskuskauppakamarin ansiomerkkilautakunnalle elinkeinoelämän ansioristin myöntämisestä voivat tehdä Keskuskauppakamari, Elinkeinoelämän keskusliitto, Perheyritysten Liitto ja Suomen Yrittäjät.

Keskuskauppakamarin ansiomerkkilautakunta on päättänyt myöntää Keskuskauppakamarin aloitteesta elinkeinoelämän ansioristit tasavallan presidentti Sauli Niinistölle ja vuorineuvos Kari Jordanille. Ansioristit luovutettiin Keskuskauppakamarin illallisgaalassa ravintola Pörssissä 11.12.2018.

Elinkeinoelämän ansioristiä ei ole ennen tätä päivää vielä myönnetty kenellekään, eli kyseessä ovat ensimmäiset tunnustukset.