Tarja Nuutiselle kauppakamarin ansioristi

Osastopäällikkö Tarja Nuutinen on siirtynyt eläkkeelle 40 vuoden Keskuskauppakamari-uransa jälkeen. Nuutiselle myönnettiin kauppakamarin ansioristi tunnustuksena ansiokkaasta työstä talouden vapauden ja Suomen elinkeinoelämän toimintaedellytysten puolesta.

Osastopäällikkö Tarja Nuutisen eläkkeelle siirtymistä vietettiin syyskuussa Keskuskauppakamarissa. Kuva: Elmo Eklund

Tarja Nuutinen aloitti Keskuskauppakamarissa syyskuussa 1982. Hän työskenteli ensin tilintarkastusosastolla osastopäällikön sihteerinä, ja vuonna 1991 siirtyi ansiomerkkien markkinointiin. Työskentely oli tietysti hyvin erilaista nykypäivään verrattuna.

Nuutinen on ollut mielellään henkilökohtaisesti yhteistyössä ihmisten ja asiakasyritysten kanssa. Hän sanoo olevansa onnekas, kun on saanut olla töissä aikana, jolloin tavattiin ihmisiä henkilökohtaisesti ja kokee suurena rikkautena, että on päässyt tapaamaan ihmisiä kasvokkain.

”Se on pitänyt yllä työmotivaatiota ja työssä viihtymistä. Työ on ollut monipuolista. Olen saanut paljon tuttuja ja ystäviä niin asiakasyrityksistä kuin kauppakamareista ympäri Suomen. Jotkin ystävyyssuhteet ovat kantaneet tänne asti”, Nuutinen kertoo.

Hän sanoo ilahtuneensa viime vuosina aina, kun joku on soittanut sähköpostin lähettämisen sijaan, ja on saanut keskustella henkilökohtaisesti asiakkaan kanssa.

”Olen ollut motivoitunut ja tykännyt työstäni. Olen kiitollinen esimieheltä saamastani tuesta. Ansiomerkit ovat nyt hyvissä käsissä, kun Anne-Mari (Sillanpää) jatkaa työtä. Voin lähteä huolettomin mielin”, Nuutinen päättää.

Ansioristin Nuutiselle luovutti läksiäistilaisuudessa toimitusjohtaja Juho Romakkaniemi.

”Tarja on ollut Keskuskauppakamarissa luotettava kulmakivi. Tarja on työllään kantanut ansiomerkkien asiaa loppuun asti sekä ilmentänyt työhön sitoutuneisuutta omalla persoonallaan ja työllään. Kauppakamarin ansioristi ei olisi voinut mennä oikeampaan osoitteeseen”, kiittää Romakkaniemi monivuotisesta työstä ja sitoutuneisuudesta.

Kauppakamarin ansioristin luovutuksen jälkeen toimitusjohtaja Juho Romakkaniemi käy läpi kuvamuistoja Nuutisen työvuosien ajalta.

Keskuskauppakamarin ansiomerkki on lainsäädäntöön perustuva virallinen tunnustus koko maan elinkeinoelämältä. Kauppakamarin ansioristi myönnetään tunnustuksena ansiokkaasta työstä talouden vapauden ja Suomen elinkeinoelämän toimintaedellytysten puolesta. Ansiomerkkien myöntämisestä päättää ansiomerkkilautakunta, jonka jäsenet edustavat elinkeinoelämän eri aloja. Lue lisää ansiomerkeistä