Vuoden 2025 Suuri brändipäivä -tilaisuudessa tarkastelemme brändiä liiketoiminnan kannalta, millainen merkitys brändillä on yrityksille taloudellisesti ja kasvun vauhdittajana. Pohdimme myös brändin rakentamista ja kuinka markkinointi tarjoaa brändille kasvun avaimet. Lisäksi kuulemme, miten brändi voi suojata vaikeuksilta, sillä vahva brändi suojaa, kun liiketoiminnassa tapahtuu virheitä tai yritys joutuu sosiaalisen median riepoteltavaksi. Pureudumme myös ICC:n uusittuihin markkinointisääntöihin, joissa korostuu aiempaa painokkaammin markkinoijan sosiaalinen vastuu ja vaikuttajamarkkinointi.
Päivässä jaetaan myös Vuoden brändi 2025 -palkinto. Sen valinta on tehty kiinnittäen huomiota brändin tarinaan, asiakaskokemukseen, uusiutumiseen, digitaalisuuteen, innovatiivisuuteen, viestintään, brändin suojaukseen sekä siihen, miten brändi näkyy liiketoiminnassa ja miten henkilöstö on sitoutunut brändiin.
Päivän aikana syvennymme seuraaviin aiheisiin:
Trendiennustaminen
Markkinoinnista kasvun avaimet
Brändimatka kohti fossiilivapautta
Postin muutostarina
Vaikuttajamarkkinoinnilla menestykseen – tunne myös uudet säännöt
Uudet suojamuodot haltuun
Puhujina ovat mm. Luisa Elvira Traina, trendiennustaja, Carolina Pozzolini, Director Brand Communications, Vattenfall, Sara Parikka, vaikuttaja, näyttelijä, Elina Bono, toimitusjohtaja, Sherpa, Ossi Ahto, konsultti, Ahto Advisory, Jaakko Aspara, professori, Hanken, Essi Pöyry, yliopistotutkija, Kuluttajatutkimuskeskus, Sami Tenhunen, Senior Legal Counsel, Lidl Suomi, Minna Aalto-Setälä, johtava asiantuntija, IPR ja digitalisaatio, Keskuskauppakamari ja Paula Paloranta, pääsihteeri, markkinointioikeudelliset asiat ja elintarvikeketjun kauppatapalautakunta, Keskuskauppakamari.
Tilaisuus on suunnattu kaikille brändiasioiden parissa toimiville ja aiheesta kiinnostuneille. Tilaisuus sopii parhaiten hallitusammattilaisille, yritysjohdolle, markkinoinnin ammattilaisille, mainos-, media- ja viestintätoimistojen edustajille, brändijohtajille, brändivastaaville, konsulteille, managereille, sijoittajille, lakiasiainjohtajille, juristeille, asiamiehille ja muille IPR-osaajille.
Pidätämme oikeuden muutoksiin.
HYÖDYNNÄ VERY EARLY BIRD -ETU TAMMIKUUN 2025 LOPPUUN MENNESSÄ
Tarjoamme 31.1.2025 asti osallistumisen paikan päälle Very Early Bird -hintaan 295 € + alv. 25,5%.
(Normaalihinta kauppakamarin ja kansainvälisen kauppakamarin ICC Suomen jäsenyrityksien edustajille 560 € + alv. 25,5% ja muille 665 € + alv. 25,5%)
Tarjoamme päivään myös erikokoisia osallistumispaketteja, paikan päälle tai striimiin. Pyydä tarjous: anne.pakkanen@chamber.fi
Kumppaniksi tapahtumaan Oletko kiinnostunut kumppanuudesta tapahtumassa? Tapahtuman kumppanina saat näkyvyyttä, tavoitat kohderyhmän ja pääset osaksi tapahtumaa. Ota yhteyttä avainasiakaspäällikkö Tomi Mäkiseen tomi.makinen@chamber.fi, räätälöidään kumppanuus teidän tarpeisiinne sopivaksi.
Keskuskauppakamari järjestää Vuoden brändi -kilpailun, jonka voittaja palkitaan Suuri brändipäivä -tilaisuudessa. Kilpailussa brändiä arvioidaan muun muassa brändin tarinan, asiakaskokemuksen, digitaalisuuden, suojauksen, uusiutumisen ja brändimielikuvan perusteella. Kilpailu kehittää suomalaista brändiosaamista ja kannustaa suomalaisia yrityksiä pitkäjänteiseen brändityöhön. Voittajan valitsee brändityön ja immateriaalioikeuksien ammattilaisista koostuva asiantuntijaraati.
Vuoden brändi -palkinnon ovat aiemmin voittaneet Marimekko Oyj 2019, YLE 2021, Lapuan Kankurit Oy 2022, Genelec 2023 ja Elovena 2024.
Raadin puheenjohtaja: Varatuomari Minna Aalto-Setälä, Keskuskauppakamari
Jäsenet: Tavaramerkkiasiantuntija Kirsi Ekström Markkinointijohtaja Jaana Hjelt, Lapuan Kankurit Brand Manager Meri Mattila, Elovena Toimitusjohtaja Siamäk Naghian, Genelec Viestintä- ja brändijohtaja Jere Nurminen, Yle OTT, dosentti Anne Rindell
Peruutusehdot: Kuluton peruutus on mahdollinen viimeistään seitsemän vuorokautta ennen seminaaripäivää. Peruutuksen tapahtuessa tämän jälkeen, veloitetaan koko seminaarin hinta. Paikan voi tarvittaessa siirtää toiselle osallistujalle. Laskutus tehdään tapahtuman jälkeen.
Tutustu myös Yritysjohdon strategisen viestinnän ja kriisiviestinnän ohjelmaan > LUE LISÄÄ
Seuraamme tapahtumiemme hiilijalanjälkeä Keskuskauppakamarin Ilmastositoumuksen mukaisesti olemme sitoutuneet tavoittelemaan hiilineutraaliutta vuoteen 2035 mennessä. Seuraamme tapahtumiemme hiilijalanjälkeä, pyrimme vähentämään päästöjä ja kompensoimme tapahtumasta aiheutuneet päästöt. Tämän vuoksi kysymme sinulta ilmoittautumisen yhteydessä, kuinka saavut tapahtumaan. Autathan meitä tekemään hiilijalanjäljestä mahdollisimman pienen käyttämällä mahdollisuuksien mukaan julkisia liikennevälineitä.